I cleaned my room. Faiza's dictionary for room cleaning is
Getting rid of things which are not being in use for more than 2 years. Take it and trash them into recycle bin.
That's my rules alright? I keep buying things you know, if I don't get rid of the old ones, then my room will look like storage room. I like to trash things away.
And then I found my autograph book when I was in Standard 6. Gila kelakar wey. I am very sure that everyone of us has it!
So beginilah ceritanya:
1st page: Rules of the autograph book.Tapi kat dalam my book I tulis "ARAHAN" )Macam syaitan kecik-kecik dah gila kuasa).
1. KALAU BOLEH BUAT CANTIK-CANTIK
2.JANGAN KOYAKKAN
3. bUAT TAK LEBIH DARI 2 MUAK SURAT (gila kedekut doh masa kecik)
4. KALAU TAKNAK TULIS, BAIK JANGAN TULIS SUBJEK, SEBAB BUKU AUTOGRAPH NI BUKAN BUKU AUTOGRAP YANG DAH SEDIA TULIS. BUAT ABIS INK PEN JE! (haih..ini lah dia, budak 12 tahun nama dia faiza)
5.LEPAS BUAT SAIN TANGAN KAT PAGE BELAKANG
6. DON'T LIE. (dah kenapa? bodoh weh aku masa kecik, eh tapi UPSR 4A's )
2nd page is my biodata page. And I couldn't believe that I had such.My ambition was becoming a doctor. Like yeah, when we were kids, we tend to be more interested in professional job. And favourate singer/band yang kelakar ni : Spice girls, No Doubt (sampai skarang suka ok!), Bee Gees (huh?), Innuendo (belaian jiwa), 911(they were so awesome with bodyshakin' and etc), Hanson (mmg hot ah kan dulu), Gary Barlow (like what the fish? I liked that? something was wrong man!) and Wild Orchid. btw, Aref juga suka Gary Barlow.
Since that was my biodata in my own book, so I didn't write much. But usually dalam mana-mana buku autograp pun, mesti ade bestfriend, very very very bestfriend, enemy tapi mesti akan tulis as "rahsia". Kelakar wey. Nak nangis pun ada. Knowing that ada bestfriends yang tulis dalam autograp book 13 years ago still bestfriends lagi. ( I still think they are the best of the best, oleh itu, appreciate your old friends, you will never know what you have until you've lost them)
Nona liked Peter Andre, And Syaida liked BSB, Spice Girls, KRU. And Syaida! you will be surprised to know that your ambition was to be an Accountant! hey that's me!(tapi dari dulu memang selalu gelakkan Nona suka Peter Andre). Paling best bila Zana punya ambition she wrote : Doctor or Fashion Diziner.Ok, mmg designer Zana spelled macam tu. Masa kecik kita punya English mmg kelakar.
And my book juga berjaya merantau to SKKT. So Farissa's page pun ada, her ambition was to become a Doctor and Alhamdulillah she is now a Doctor. Clap Clap! And Aini Ahmad too, dah jadi doctor, macam her ambition written here. Fifi pun nak jadi doctor dulu. Semua nak jadi doctor including yours truly. Paling tak boleh blah is Aref la, cita-cita Prime Minister bai. And yeah Aref, Dari darjah 6 kau suka tengok Friends. Gila maju sebab aku tengok tomato man je.
And mesti ada jugak favourate brands. gila poya ah kita masa kecik-kecik dulu. Not to forget favourate food like "ketam masak kicap(mak buat)". At the end of the "artwork" mesti ada kata-kata nasihat such as;
Good luck for your UPSR. Or in other words "5A's you must get". hahahah
Remember me and Allah always.
Forever friends. Don't forget me.
And segala ucapan terima kasih termasuklah Majulah sukan untuk negara.
Those were the days man. We were younger and free. Less dramas but loving our friends more. We got excited over small things and did not take dramas as part of our daily conversation. All we knew was playing, main beskal, main roller coaster blakang skolah pastu terjumpa abang pakai spek rambut kerinting naik basikal tanya "dik, sekolah seaport kat mana" sambil tangan kat bawah pegang anu dia. Hahaha. Sampai sekarang aku phobia "anu".
Banyak lagi if i were to elaborate on my autograph book. Nak je I elaborate sorang-sorang punya biodata. So funny man!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
7 comments:
weh!ahaha gelak sakan aku bace ni weh. aku pon ade buku biodata dulu. gamba TITANIC lg pon baru jumpe rituh.sebak gak tgk kebengongan zaman dak2 dulu apeda. n yes beb! aku dulu pon layan gak BSB, WESTLIFE 911 tu sume dan yg paling same skali TOMATO MAN tu! ahahahahahah aku ingat aku sorang ja yg penah layan ko pon rupenye! aku ingat lg lagu die TOMATO TOMATO MATO~ AHAHAHA tp pengalaman ko yg last tu... huhuhuhu maybe tu yg wat ko jd shot/abnormal skang ni x pae kikikikik pastu an betul2.. time tu bes.. xde pe nak pk, no responsible, no feeling2 hummm... can we b young forever....?
heheheh velllyyy funny la uuu. mesti u gelak sorang-sorang kan like i did haritu. (bukan nak pun pun k) sungguh seronok bai zaman kanak2 too bad i didn't know you mase sekoalh rendah but you're my bffteot. :D
wosh: nak muda sentiasa mungkin kita kene mkn jamu mak dara banyak banyak!
reena: tuh la! i slalu nampak u je! but me veryveryvery glad we met at last! and kita juga bee ef ef ef
omg klaka gile plssss i cam nk komen byk gile but TAK larat...
but yea klakar siot...
omg!!! serious klakar giler! i love the 'arahan' part...smua buku otograp pon de similar things...haisshhhh~nk pecah prut gelak sorang2 ni...
btw, i still ingat i wrote that i want to be an accountant...sbb masa tu ingat kan accountant ni kira kira biasa, mcm buat math...hahahaha.
and i still ingat i mmg giler bsb & spice girls...and kru too??? hahhahah...
thanks babe sbb ingat kn i zaman budak2 dulu..best!!!
Babe...
lawakkkk gile kot. Sumpah i gelak tergolek2. Huhu. Thank God time high school xde biodata book. If not mesti malu kot. Huhu.
Faiza, you have been awarded with I Love Your Blog award. Hop on to my blog :)
Post a Comment