Suddenly, I miss Arau. I miss the ambiance, the not-so-well-developed buildings, the small city which is lacked of facilities, the hostel, the lecturers, laksa and those super cheap foods, the o'school cabs, the situation during water shortages where we have to carry piles of water, basically everything.
At last, I miss everything about Arau.
Tapi if suruh belajar kat sana memang tak mahu dah la. I feel comfortable here, being under my very own skin and people I can trust.
But there is something about that place that I love which I don't know how to arrange them literally. It's just something. Not the dialecs.
*****
Jika orang bandar masuk kawasan kampung bertutur dalam Bahasa Inggeris, mesti orang akan cakap mereka gedik kan? Bagaimana pula dengan orang luar bandar datang ke bandar bertutur dalam loghat negeri masing-masing dengan kuatnya?
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
7 comments:
u miss arau??mehla cniee...
gedikk gaak.. haha.. tpi orang2 bandar (im assuming dat we are :P ) mungkin boleh tolerate lebeyh lagi bila mereka btutur dlm bahasa mereka dgn jaya nye...
wiiiee.. but thats only my modest opinionn ececehhh~
kak pae....
smlm pun kite tingat arau...
dan...
dan...
nnti la kite cite
hehe =p
i miss arau too!! sgt sgt sgt. the foods especially!!!
saye pun rindu arau jugak..
campus life di sana adalah yang terbaik!
kann? arau..it's a very simple place, but...seronok duduk kat sana sebenarnya.
dayah: yeah, i get ur point ur dayah, and i feel the sama way too!!
kak pae..
skrg taxi dh xde dlm kampus..
dh kurg dah ke-best-an Arau..
same goes to Ummul..
sume nak kne menapak dlu kt depan pak guard entrance matrik..
Peeeeeeeenat!
Post a Comment